חברה ופנאי

אחרי החגים

אחרי החגים יתחדש הכל

ענבל בועז
-
02.11.2016

מתוך – המגזין של קבוצת שכולו טוב

ענבל בועז[1]

בניוזלטר שפורסם לקראת חג הפסח האחרון, התייחסנו לכך שעל אף החגיגיות והתרגשות, לעתים עולות בחגים גם תחושות שאינן נעימות- השיחות סביב שולחן החג, ההתכנסות המשפחתית, העצירה מהפעילות השגרתית ומהיומיום לעתים מעלות תחושות של בדידות ושעמום.

אז הנה קצת ידע מניסיון: הפעם נגיש "טיפים" מפי משתתפים בפעילויות של "יאללה מבלים אחרת" אשר לדבריהם עוזרים להם לצלוח את החג ביותר תחושות חיוביות וביותר הנאה:

  • רונית: לנצל את הזמן לפעילות שמשמעותית לי או לדברים שכבר זמן רב אני רוצה לעשות –" הזמן הפנוי רב בחגים. החבר'ה מהדירה נוסעים למשפחות שגרות רחוק, התעסוקה סגורה ומקומות הבילוי לעתים פתוחים באופן מצומצם. גם אם רוצים לבלות- לא תמיד יש עם מי. ההצעה שלי , היא לחפש אילו דברים אני רוצה לעשות במהלך השנה ואף פעם לא ממש מוצאת את הזמן: לסיים ספר, לראות סדרה אהובה, להזמין קינוח במסעדה ספציפית, ללכת לסרט. אולי לראות הרצאה נחמדה ביוטיוב או הרצאה מלמדת של TED. כל דבר שיעזור לי לנצל את הזמן להתפתחות האישית שלי. גם פשוט לישון עושה לי טוב לפעמים. "
  • דורון: לקבוע מפגשים מראש עם אנשים – "מה שעוזר לי הוא לקבוע מראש מפגשים. לקבוע מראש ללכת לסרט או בית קפה עם חבר מהפעילות, לנסוע לבקר את דודה שלי ביום מסוים או לפגוש קרוב משפחה אחר. ככה החג הופך לחגיגי ואני לא לבד כל הזמן. המחשבה שאני מיודע מראש שעוד כמה ימים אפגש עם אדם קרוב, מעוררת בי ציפייה והתרגשות . הכי חשוב לא להישאר כל הזמן לבד. זה הזמן להשלים עם חברים או בני משפחה שלאחרונה לא היינו איתם כל כך בקשר. "
  • לילך: לנצל את הזמן הפנוי לתכנון השאיפות לשנה החדשה – "בשנה הקודמת ישבתי וכתבתי לעצמי מה שאני רוצה להשיג לעצמי לשנה החדשה. מצאתי מקום רגוע- בית קפה קטן מתחת לבית והתיישבתי עם מחברת חדשה. ידעתי שארצה לעבוד השנה, ללמוד קורס מחשבים וללכת ליותר הצגות. ישבתי עם עצמי והיה לי כיף להקדיש לעצמי את הזמן הזה. "
  • עמרי: להתעמל ולהתאמן – "אחרי שאני עושה ספורט אני מרגיש הרבה יותר טוב. כושר בשבילי הוא כמו מדיטציה אני אישית נרשמתי למכון כושר אבל אפשר ללכת להליכה בחוץ, לרוץ או לשחות בים. יש גם כל מיני פעילויות חינמיות שהעירייה מפרסמת. הגוף מרגיש הרבה יותר משוחרר והראש נקי. הרבה יותר כיף להעביר ככה את החג. "
  • מיכל: לתכנן את החופשה הבאה – "אם לא הצלחתי בחג לצאת לטיול שרציתי או לנופש שרציתי, אני מפנטזת לי על החופשה הבאה. אני יכולה להתחיל לקרוא על מסלולי טיול או על מקומות אירוח חדשים שאני לא מכירה. התכנון נותן לי כוח ומוטיבציה, כי אני יודעת שגם אם הפעם לא הצלחתי לבלות כמו שרציתי- יש סיכוי שהחג הבא ייראה אחרת."
  • אורן: לפנות לתמיכה- לאדם קרוב, באינטרנט או למלווה שלי – "אם יש משהו שלמדתי ממרומי גילי, הוא שאני לא הראשון שמרגיש לבד בחג. אני חיית מחשב…. ואני רואה איך כל חג המון אנשים כותבים באינטרנט שהם לבד. יש המון פורומים וקבוצות תמיכה. כולם כותבים שם ולפעמים זה מרגיע אותי לדעת שאני לא לבד. "

אני מקווה שתמצאו טיפים אלה מועילים ומבקשת לאחל לכםן חגים שמחים ושנה טובה ומבורכת.

ענבל

ענבל בועז היא מנהלת שיקום התחום החברתי בקבוצת שכולו טוב

קשרים אינטימיים ומיניים, החלמה בבריאות הנפש ומה שביניהם
ענבל בועז
-
05.01.2017
התנהלות חברתית ופנאי בעידן הדיגיטלי
ענבל בועז וירדן כהן
-
11.12.2016
התערבות לקידום אינטראקציות חברתיות SCIT – בין תיאוריה לפרקטיקה
ירדן כהן
-
13.10.2015